Od 18 kwietnia 2019 instytucje publiczne będą miały obowiązek przyjmowanie faktur za pomocą PEF. enova365 jest już gotowa na tę integrację.
Jak zintegrować platformę PEF z enova365?
Oprogramowanie enova365 dostarcza pełen pakiet funkcjonalności, pozwalających na integrację z platformą PEF.
Platforma PEF oparta jest o dokumenty w formacie XML według specyfikacji UBL (Universal Business Language), czyli powszechnie znany standard międzynarodowy. Będzie obsługiwana niezależnie przez dwa podmioty (brokerów), którzy zapewnią dostęp do niej dla aplikacji zewnętrznych za pomocą Web API oraz dostarczą aplikacje, za pomocą których użytkownik będzie mógł tworzyć i wysyłać dokumenty.
Podmiot uczestniczący w procedurze zamówień publicznych, zobowiązany do korzystania z platformy, użytkujący enova365, będzie mógł pracować w jednym z następujących sposobów:
- Za pomocą enova365 z modułem EDI i aplikacji dostarczonej przez brokera, w trybie importu i eksportu plików. Użytkownik wystawia dokument w enova365, po czym eksportuje go do pliku XML o strukturze zgodnej z UBL. Następnie loguje się do aplikacji brokera, importuje przygotowany plik i wysyła utworzony dokument do PEF.
- Za pomocą systemu enova356 z modułem EDI zintegrowanego z PEF. Użytkownik wystawia dokument w systemie i wykonuje w nim odpowiednią czynność. enova365 komunikuje się z platformą PEF i wysyła do niej wystawiony dokument w odpowiednim formacie.
Powyżej opisano przypadek, gdy użytkownik tworzy i wysyła dokument. W przypadku pobierania dokumentów z platformy działania będą analogiczne, czyli odpowiednio:
- Po zalogowaniu do aplikacji brokera użytkownik drukuje otrzymany dokument, a następnie ręczne wprowadzenia go do enova365.
- Po zalogowaniu do aplikacji użytkownik pobiera dokument jako plik XML, po czym importuje plik do enova365 za pomocą mechanizmów EDI.